Andningen är nyckeln till att hålla dig frisk


Vi spenderar enorma summor i vår jakt på att må bra, se bra ut, bli smala, vältränade, sova bättre, ha mer energi och ett bättre sexliv. Men faktum är att vi kan uppnå dessa saker utan att det behöver kosta oss en enda krona. Nyckeln till bättre utseende, bättre sömn, bättre sex, mer energi osv bär vi redan med oss 24 timmar om dygnet. Det är något som vi ofta tar alldeles för givet och troligtvis har vi knappt ägnat en tanke åt den – nämligen vår andning.

Försämrade andningsvanor kan ge upphov till många till synes helt orelaterade negativa konsekvenser för vår hälsa och vårt välbefinnande. Problemen uppstår i vår kropp där våra individuella svagheter sitter.

Andning



Medveten Andning är inte yoga, det är inte meditation och inte heller är det mindfulness. Och samtidigt är det alla dessa och allt däremellan.

Medveten Andning handlar om våra dagliga andningsvanor. Det handlar om att lägga grunden för en bättre hälsa och mer energi och harmoni och nyfikenhet och kreativitet samtidigt som vi minskar stress, smärta, rädslor, oro och hälsoproblem.

Medveten Andning handlar om att syresätta kroppen på ett effektivare sätt genom att förbättra sättet vi andas de 1 000 andetag vi tar varje timme.

Medveten Andning handlar om att förstå hur viktig vår andning är för alla aspekter av vårt liv – våra tankar, känslor och kroppsliga funktioner. Faktum är att i andetaget har vi det bästa verktyget som någonsin uppfunnits för att hantera stress, rädsla, sorg och smärta.

Tolv fördelar som förbättrade andningsvanor ger:



1:   Få mer energi - Länk 
2:   Gå ned i vikt - Länk
3:   Förbättra astma. - Länk
4:   Lugna ned en hjärna på högvarv - Länk 
5:   Stabilisera blodtrycket - Länk
6:   Utveckla Rakare tänder och ett fint leende - Länk
7:   Njut av ett. bättre sexliv - Länk
8:   Bättre idrottsprestation - Länk 
9:   Sov bättre - Länk 
10: Stabilisera dina känslor - Länk
11: Minska smärta och värk- Länk 
12: Öka andlig utveckling 

Texten ovan kommer från hemsidan: medvetenandning.se

Du som önskar få mer information och kanske påbörja en 28 - dagars Medveten Andningsträning är välkommen att boka in en introduktion. Du får då en uppfattning om hur det går till, vad det personligen innebär för dig. Tillsammans lägger vi upp en plan.